Klaudia Gnatkiewicz- dietetyk

Jestem dyplomowanym dietetykiem klinicznym. Ukończyłam studia magisterskie na Uniwersytecie Jagiellońskim. Obecnie pracuję w Szpitalu Uniwersyteckim w Krakowie na stanowisku dietetyka a także udzielam porad żywieniowych online oraz układam indywidualne plany żywieniowe i jadłospisy.

Przede wszystkim interesuje mnie tematyka żywienia dzieci i niemowląt, kobiet w okresie ciąży i laktacji, a także żywienie w chorobach autoimmunologicznych, w chorobach tarczycy, w insulinooporności oraz w problemach z płodnością.

Podczas studiów należałam do kół naukowych, brałam udział w szkoleniach i konferencjach. Prowadziłam zajęcia edukacyjne dotyczące zdrowego odżywiania w szkołach i przedszkolach.

Prywatnie jestem pasjonatką zdrowego odżywiania, uwielbiam gotowanie, dobrą muzykę, spacery, jazdę na rowerze oraz od kilku lat praktykuję jogę.

Jeśli potrzebujesz pomysłów na jadłospis i posiłki dla Twojego Maluszka to zapraszam do kontaktu:

Strona internetowa: https://klaudiagnatkiewicz.wixsite.com/dietetyk

Fanpage: https://www.facebook.com/pages/category/Nutritionist/Dietetyk-Klaudia-Gnatkiewicz-436996920127246/

Instagram: https://www.instagram.com/dietetyk.klaudia/?hl=pl

7 Comments

  1. Klaudio chciałam Cię zapytać odnośnie kaszy manny. Czy wystarczy ja ugotować na mleku 3.2%,żeby tłuszcze spowalniały wchłanianie węglowodanów do krwi? Czy jeszcze trzeba dodać inne źródło tłuszczów, czy może być masło? ????

  2. Jak wygląda pieczenie z masłem? Punkt dymienia° masła jest 150°, a przecież w wielu przepisach jest wykorzystywane masło, w których jest napisane zazwyczaj o pieczeniu 180°

    1. Do pieczenia lepiej użyć masła klarowanego, ponieważ proces klarowania oczyszcza masło z pewnych substancji co sprawia że podnosi się punkt dymienia. Poza tym masło zawiera bardzo małe ilości wielonienasyconych kwasów tłuszczowych (tłuszcze o dużej zawartości WNKT nie nadają się do smażenia i pieczenia, ponieważ kwasy te ulegają utlenieniu i powstają substancje szkodliwe dla zdrowia). Ponadto masło zawiera witaminę E która ma właściwości przeciwutleniające. Lepiej jednak piec z dodatkiem oleju rzepakowego/oliwy z oliwek. Masło wydaje mi się że stosuje się ze względu na smak. Na maśle klarowanym można np smażyć krótko np naleśniki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *